Turrapporter

Log på for at skrive indlæg og for at læse opslag der er interne.
Annie Kaalby
Efterårstur fra Vordingborg

I weekenden 8-9 oktober var vi 6 roere, som havde lejet de 2 udstationerede både i Vordingborg roklub.
Lørdag roede vi en flot og noget blæsende tur til Kalvehave- tæt på Sjællands kyst og inden om Farø, Tærø og Langø. Broerne vi passerede var lige fra Farøbroen til broen på Langødæmningen, hvor flaget skulle af og alle mand ned og ligge for at komme under.
Søndag var det så nordenvind og lidt småregn - det betød en fantastisk flot tur ud langs Knudshoved i læ for vinden.

Undervejs rundede Lone 1500 km og Lars 2500 km.
Så rundede Lone 1500 km
For træsejl på vej tilbage fra Kalvehave
Kaffepause i læ langs Knudshoved
Annie Kaalby Det var lige rigeligt km jeg fik givet Lars. 2000 km var det han passerede på turen :-)
Lone Hansen
Kanintur den 21. maj 2016
Efter et instruktions-forløb på 8 aftener, skulle kaninerne på en lidt længere rotur, som denne lørdag formiddag gik til Århus havn. Turen startede ud kl. 9 med fint vejr og højt humør.
Umiddelbart før anløb af Århus havn og indenfor i havnen, var der nok at se til. Der var bl.a. en flok på paddel-boards, en bane med kajakpolo-turnering, og noget havneræs og en del både ind og ud af havnen.
På nord siden af den Permanente skulle den sidste del af pensum prøves af – nemlig at bære bådene på land – også den del blev klaret til UG. Så var det tid til en velfortjent frokostpause, hvor turen blev livligt drøftet. Efter pausen var det blæst noget op fra øst – så bådene blev søsat og turen gik hjemad i en del bølger og skumsprøjt. Også den udfordring blev taget i stiv arm og da vi anløb Egå Marina ved 12.15 – 12.30 tiden var humøret stadig højt og alle havde haft en god og sjov oplevelse.
Efter denne tur blev kaninerne frigivet, så I kan alle se frem til at få selskab af nye seje og dygtige roere på de almindelige ro aftener
Vedlagt billeder fra turen.
Steen L. Andersen
Jule-Kajaktur den 5 december 2015.

Nu er det jo ved de tider, at der kan fortælles om årets advents tur til Brabrand Sø og Aarhus Å.
Turen foregik idag og vi blev meget hurtigt enige om, at denne dag var mere egnet til Egåen. Som sagt så gjort, og vi satte kajakkerne i vandet tæt på Egå Renseanlægs udløbskanal, hvorefter vi roede en tur ned til slusen. Selv om det var meget højvande i åen, var der lige præcis plads til at også de største af os kunne få hovederne bøjet ned mellem knæene og komme under broernes bjælker. Vi kom vel frem til slusen nede ved bugten, og det lykkedes at få kajakkerne vendt uden at komme i klemme i risten ved indløbet til pumperne. Herefter kom dagens første højdepunkt. Det var nemlig de helt rigtige deltagere, der var med på turen, så Niels-Jørgen havde sørget for at der var en Arnbitter til udlevering efterhånden som vi sneg os forbi den bro, han lagde til ved. Herefter gik det roligt opstrøms og vi var egentlig ved at gøre klar til at ro i ud i Engsøen for at se, om der skulle være nogle ornitologer ude i det vejr vejr, der var i dag. Desværre har nogen sat nogle snore på tværs, så vi måtte vende om oppe lige før stryget ind i søen.
Så var det tid til lidt ekstra tur på åen i stedet.
Vi endte så i at komme tilbage til Egå Rosport, hvor det også var en af dagens bedre oplevelser, at der var varmt vand i bruserne.
Ca samtidig viste det sig, at Susanne, der valgte ergometret i dag, havde fundet tallerkener og krus frem, så vi kunne få lidt æbleskiver, gløgg og småkager. På god vis holdt Lis traditionerne i hævd, og havde sørget for marmeladen hjemme fra Kløvervangen - Brombær og Hindbær.
Det vi så kan lære af årets tur er:
Det er altid godt vejr til en rotur et eller andet sted
Den tid det tager at ro på Egåen er lige i det korte til iblødsætning af rosinerne i cognac. Det passer lidt bedre med Aarhus Å
De, der blev hjemme må nøjes med at glæde sig til den 27. december - for da tager vi på rotur igen - formodentlig til Silkeborg Søerne
Steen L. Andersen
Vel hjemkommet efter deltagelse i gourmet turen til Kerteminde vil jeg da starte med at sige tak til arrangørerne Tinna og Visti, der afløste Jens efter hans møde med en bil. En venlig tanke til Jens, der må nøjes med at køre med offentlig transport mens vi andre selv kartede rundt omkring Romsø og var på Kerteminde Nor.
Det var en tur med fantastisk vejr lørdag og lidt mere uklare forhold det meste af søndagen. Det var fint vejr og et god madpakkested vi fandt på Romsø. Græsset var meget veltrimmet af alle rådyrene. Efter lidt frokost var det øen rundt, og det var næsten lige så flot som nordsiden af Fur - og vejret var i hvert fald en hel del bedre. På vejen tilbage til Kerteminde checked vi lige badeforholdene, og jeg klart anbefale fjorden i stedet for baderummet i Kerteminde Roklub, hvor vandet var koldest.
Efter roturen var der nogen af os, der troede, at vi skulle have en øl, men arrangørerne havde lige hævet overliggeren, og vi fik kransekage med skum til - ikke dårligt.
Derefter var det tid til at køre til Munkebo Kro, hvor det lykkedes at få en øl. Efter at have hvilet benarn lidt på sengen var det så tid til velkomstdrink i baren - og herefter serverede restaurantens nye elev vore 3- rettes. Maden behøvede egentlig heller ikke mange kommentarer - det var simpelt hen bare i orden - fisken var frisk - kødet var som smør - isen var hjemmelavet - Sådan. Så var der lige en kop kaffe og et par løgnehistorier inden det var tid til at gå til køjs.
Søndag morgen var der det helt stor morgenbord med æg, bacon og det vigtigste gode stegte pølser. Herefter pakkede vi ned og kørte tilbage til roklubben og prøvede på at finde Kerteminde Nor. Den var godt nok lidt væk i tågen, men efter lidt søgen fandt vi rundt - og vi fandt også Munkebo Roklubs hus, hvor vi lige lånte et bord at stå ved - jeg havde i hvert fald siddet nok ned på det tidspunkt. Efterhånden klarede det også lidt op, og vi så så hvor vi havde roet henne på vejen ind i Noret.
Vel tilbage i Kerteminde var det tid til at pakke sammen og køre hjem til Egå
Tak til alle deltagerne for en kanon god tur - det er ikke sidste gang vi tager chancen vil baglænsroerne vil have os med.
De bedste rohilsner
Lis og Karl Erik
Britta Justesen Synes godt om
John Kjær ser super fint ud hilsen John

Her kan I lægge jeres turbeskrivelser ind på siden.

Evt. billeder vises desuden i klubbens billedarkiv, som også er tilgængelige på klubbens offentlige hjemmeside.